De campagne ‘Leren op de werkvloer levert aardig wat op’ laat zien dat leren op de werkvloer bijdraagt aan het aanpakken van actuele uitdagingen van mkb-ondernemers zoals krapte, behoud van personeel en stagnerende productiviteit. Het doel is om mkb-ondernemers te stimuleren om direct en laagdrempelig aan de slag te gaan met leren op de werkvloer. In deze toolkit vind je de materialen om de campagne via eigen kanalen te ondersteunen. Ook vind je hier de stijlgids van de koepelthematiek 'Vandaag gedaan, vandaag geleerd' om toe te passen in jouw communicatie.
Achtergrond
De noodzaak voor een leven lang ontwikkelen groeit. Daarom is het belangrijk om een sterke leercultuur te ontwikkelen, waarin leren en ontwikkelen de normaalste zaak is voor iedereen en in alle bedrijven en organisaties. Met de campagne 'Leren op de werkvloer levert aardig wat op’ wil het ministerie van SZW hier graag aan bijdragen.
Er zijn al veel initiatieven en voorbeelden op het gebied van het stimuleren van leercultuur. Deze initiatieven gaan bij elkaar optellen door de communicatie samen te brengen onder de noemer 'Vandaag gedaan, vandaag geleerd’. Met deze slogan wordt leren voorgesteld als iets kleins en plezierigs, wat ogen opent voor de waar de van informele leermomenten op het werk en bijdraagt aan een sterkere leercultuur.
Vragen over de campagne
Heb je vragen over de materialen of de campagne? Stuur dan een mail aan mijnleercultuur@ptvt.nl
Documenten
- Stijlgids Vandaag gedaan, vandaag geleerd
Logo en fonts
Download font Nunito en logo (eps en png)
Campagnebeelden
Link naar de campagnebeelden.
Key visuals
Link naar key visuals.
Socials
Link naar de socials.
Video's
Link naar de video's.