Het lijkt misschien nog ver weg, maar wie straks ook vol van het leven wil blijven genieten, praat vandaag over morgen. Bijvoorbeeld over wat je voor elkaar kunt doen als er later zorg nodig is, of het huis waar je nu woont nog bij je past of hoe je fit blijft. Wat vind jij belangrijk voor later?
Praten over hoe mensen ouder willen worden is belangrijker dan ooit. Daarom zetten we ‘Praat vandaag over morgen’ kracht bij en voeren we landelijk campagne om het gesprek te stimuleren. Ook partners kunnen bijdragen het gesprek op gang te brengen. Bijvoorbeeld door gesprekken te organiseren of door aandacht aan de campagne of andere initiatieven te geven. De middelen in deze toolkit kunnen daarbij helpen.
Over morgen is een initiatief van ActiZ, branchevereniging van zorgorganisaties in samenwerking met het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Met deze boodschap roepen we iedereen in Nederland op om het gesprek te voeren over ouder worden.
Looptijd campagne
De campagne loopt vanaf woensdag 20 maart t/m 26 mei 2024. De rechten van de beelden zijn voor 1 jaar afgekocht (TV, all screen media online, display en social. Fotografie inbegrepen voor print, POS en online, exclusief (D)OOH).
Middelen
De campagne ‘Praat vandaag over morgen’ richt zich op drie thema’s: zorg, wonen en fit blijven. Van alle middelen zijn drie versies gemaakt, een per thema.
Contact
Heb je een vraag over de campagne? Stuur een mailtje naar praatvandaagovermorgen@minvws.nl
Heb je een persvraag? Neem dan contact op met de afdeling woordvoering van het ministerie van VWS
Documenten
TV commercial
De TV commercial is beschikbaar in drie versies met en zonder ondertiteling.
Download de TV commercial met ondertiteling of zonder ondertiteling
Beeldmateriaal
Logo Praat vandaag over morgen
Socials
3x social awareness (linkad 10”, 4:5 en 9:16) + copy doc
3x social traffic (linkad + stories static, 9:16 en 1:1) + copy doc