Nutri-Score

De campagnematerialen zijn onder embargo tot en met maandag 1 april.

Het eten van voedingsmiddelen uit de Schijf van Vijf is de basis van een gezonder voedingspatroon. Naast het verbeteren van de voeding en de omgeving wil de Nederlandse overheid de consumenten helpen om ook zélf bewuste betere keuzes te maken. Om consumenten te stimuleren voedingsproducten met een betere samenstelling te kiezen is Nutri-Score in januari 2024 geïntroduceerd als voedselkeuzelogo. Nutri-Score is een hulpmiddel voor consumenten om binnen een productcategorie eenvoudig te kunnen kiezen voor het product met de betere samenstelling. De Nutri-Score is een aanvulling op de bestaande voedingsvoorlichting. De Schijf van Vijf blijft leidend voor de voorlichting over een gezond voedingspatroon.

Meer weten? Kijk op www.nutriscore.nl.  

Materialen en looptijd campagne

Er zijn diverse communicatiematerialen ontwikkeld die je kunt gebruiken om bekendheid te geven aan de campagne van Nutri-Score. Deze vind je hieronder. Heb je een vraag over de campagne? Stuur een mailtje naar campagnemanagement@minaz.nl.

De campagne loopt van dinsdag 2 april tot en met zondag 5 mei. De buy-out van de materialen geldt tot 2 april 2025.

Documenten

Persbericht
Veelgestelde vragen (FAQ)
Communicatieleidraad
Infographic (digitaal en print)
Logo’s

TV commercial

De TV commercial 27s is beschikbaar met ondertiteling 

Download TVC

Online video

De online video 15s is beschikbaar in MP4 met ondertiteling

Download OLV

Animatie

De animatie is beschikbaar in formaten 1x1, 4x5 en 16x9
 

Download animatie

Socials

Socials 10s beschikbaar voor social feed (4x5) en social story (9x16). 

Download socials

Download copy

Print

Materiaal om te printen is beschikbaar met en zonder snijlijnen in de formaten 210x270 en 266x190

Download print materiaal

Out Of Home - digital en static

Out Of Home materiaal is beschikbaar in digital (9x16) en static (2160x3840)

Download DOOH en OOH